Obleč sa doma. Aj s Freel.

Iniciatíva Obleč sa doma ukazuje slovenským spotrebiteľom aj štátu, že podporovať lokálnych výrobcov v textilnom, odevnom, obuvníckom a kožiarskom priemysle má veľký význam. 

Dizajn bez názvu

Potenciál slovenských značiek: kvalita

Mnohým slovenským značkám sa podarilo preraziť na slovenský a český trh práve vďaka dôrazu na lokálnu výrobu. Podľa medzinárodného prieskumu až 67 % spotrebiteľov sa čoraz viac zaujíma o nákup v lokálnych a menších obchodoch. Služby a produkty vyrábané v “domácej” krajine uprednostňuje 62 % ľudí. Na Slovensku je to stále menej, nakoľko miestna produkcia je vnímaná ako drahšia. Pomer cena a dlhodobá kvalita spochybňovaný ale nie je. A na tomto by mohli slovenské značky stavať.

Oble%C4%8D%20sa%20doma_Freel_slovensk%C3%A1%20udr%C5%BEate%C4%BEn%C3%A1%20zna%C4%8Dka
Freel_ako%20vznik%C3%A1%20oble%C4%8Denie

Pomalá móda

Všetky značky, ktoré sa k iniciatíve doteraz pridali, spája dôrazné prepracovanie a kvalita. Cena má však svoje opodstatnenie, je vyššia, lebo tieto značky sa orientujú na produkciu “slow fashion”. Pomalá móda je o kvalite, nie o kvantite. Výrobky môžu vydržať roky alebo dokonca vám môžu slúžiť aj celý život. Pomalá móda je účelová a zvažuje celý životný cyklus produktu. Citlivo pristupuje ku všetkým aspektom dodávateľského reťazca, od rešpektovania hodnoty práce ľudí až po dopady na životné prostredie.

 

Od nápadu k činom

Nápad Obleč sa doma vznikol počas prvej vlny pandémie. Vzájomná spolupráca značiek, aj tých menších, ako je Freel, je jedným zo spôsobov, ako môže tento segment prežiť. Iniciatíva postupne predstavuje verejnosti domáce značky, prepája ich navzájom a pomáha im pri hľadaní výroby. Má snahu bojovať za väčšiu pozornosť a podporu pre výrobu aj od štátu. Iniciatíva združuje členov zo všetkých štyroch odvetví – odev, textil, koža a obuv. Myšlienku naplno podporujú aj samotní tvorcovia. Viac o Obleč sa doma nájdeš na ich webe, a na sociálnych sieťach.

Dizajn bez názvu (4)